lördag 20 juli 2013

Blogg. Ja, just det. Blogga. Kristiansson. Bloggar.


Jamen HEJ, hörni. Och välkomna! Till min.. eh. Blogg. Det om något känns ju lite overkligt, men jag har förstått /övertygats /övertalats om den fantastiska nyttan med att blogga på resa, så nu ska här bloggas som aldrig förr! Det blir nog inte så många dagens outfits, och säkert inte så många sammanfattningar av aktiviteter jag har haft för mig heller, utan nog mest små tankar och känslor om vad som händer mig. Intressant, nej. Kul att skriva om, ja.

Kan meddela att de senaste dagarna har varit intressanta, av många olika anledningar. Främst eftersom jag har insett att jag inte är 18 längre, och jag har insett vad det gör med mig i situationer som denna. Jag får inte panik när folk tror att jag är amerikan och inte pratar spanska, det stör det mig inte längre att titta på kartan i gathörn, och jag slänger gladeligen upp alldeles för mycket pengar för en taxi till hotellet från flygplatsen - och inget av det hade jag gjort när jag var 18, vill jag tala om. Det går helt enkelt inte längre ut på att göra saker så svårt som möjligt för sig själv. Jag hoppas att denna känslan håller i sig, för den är ganska najs.

Hursom. Just nu sitter jag i hostelets röda skinnsoffa, det är svinkallt här och  jag har dubbla tights under jeansen. Om en stund kommer min nyfunna vän Sofia, och vi ska ta tag i dagens alla uppdrag. Har spenderat två timmar med att leta boende, och DET TAR SÅ HIMLA MYCKET ENERGI, men jag har hittat några stycken som verkar vettiga. Det som stör mig är att det skrivs så himla mycket om själva lägenheten, och inte en rad om dom som bor där. Jag kan för i hela vetet bo i ett råtthål, men har jag inte göttiga människor runt mig så avlider jag på en kvart. Men det vet ni ju redan. Just nu står valet mellan små, mysiga lägenheter med en eller ett par andra lugna, gosiga studenter, och stora gigantiska hus med femhundraelva galna studenter och tusen bordtennisbord och urdruckna ölburkar överallt. Jag får nog sova på det här beslutet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar