måndag 5 augusti 2013

Är det inte 6 vägar mot Nirvana? Well..


1. Flytten. Beslutet att välja det stökiga kollektivet före de välorganiserade studentlägenheterna visade sig vara något av det bästa jag har gjort. Så nu bor jag här, tillsammans med ett excentriskt aussie/argentinskt rockabillypar, en jetsetare från Guatemala, en hippiearkitekt med tillhörande älv-flickvän, en fullständigt sjövild halvmarockan och en väldigt homosexuell man från Barcelona. Och så jag, dårå. Ni förstår att den senaste veckan har varit den stökigaste på länge. Det är mat överallt, öl överallt, folk överallt, disk överallt, aldrig en lugn stund och så jäkla mycket stämning. Jag tvivlar inte en sekund på att det här är min smekmånad, och att jag kommer hata det inom inte alltför länge, men just nu är jag h.e.l.n.ö.j.d.

2. Lyxveckor. Som aldrig förr. Sova länge, strosa runt på marknader, dricka kaffe och bruncha i solen. Hem, någon har bakat äppelkaka, powernappa, restaurang med kreti och pleti, kött, kött, kött, vin, vin, vin, stället med fri bar för 50 sek, svettdansa på hiphopklubben med plattkeps och sneakers, hem, hänga med grabbarna i köket och ramla i säng när klockan börjar närma sig frukostdags. Och så samma sak nästa dag. Nästan skamligt.

3. Balans. Har jag inte haft så mycket i livet senaste två veckorna. Som ni anar. Det har varit mer whiskey än ingefärsshots, om vi säger så. MEN. Jag och jetset-Jeffrey har signat upp för Bikram. Tre månader för 1000 sek! Det! Kanske inte så många som är insatta, menmen.. Balans!

4. Smekmånad. Inte bara med kollektivet, utan också med staden. Just nu kan jag inte se något fel på den, och varje gång jag går utanför dörren blir jag slagen i magen av allt som finns. Detta kommer säkert ändra på sig också, men just nu är jag som sagt. Helnöjd.

5. Kursstart. Imorgon. Nervositetsångestdöden.

6. Förkylning. Vägrar ge med sig. Huvudet känns som en hundrakiloskloss fyllt med ull. Får aldrig sova, får aldrig vila. Imorgon ringer klockan 05.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar