lördag 10 augusti 2013

Slit och släp


Helg! Igen! Fantastiskt. Igår fyllde jag år, och för första gången i typ hela mitt liv hade jag en riktig proper födelsedagsfest. Jag är verkligen ingen bra host, och det blev ju absolut inte bättre av att jag inte hade den blekaste aning om vem jag hade bjudit och inte, men jag kände att jag behövde utnyttja det faktum att jag faktiskt bor i ett hus där man kan ha ordentliga fester. Det blev såklart jättebra till slut, det var knökfullt i huset och jag skrattade och dansade och skrattade mer och blev sentimental och rörd av att alla var så himla fina. Av alla gratulationer, av all uppmärksamhet, av att så många ville komma och fira med mig, av att mina roomies hade bakat tårtor, av att jag fick födelsedagsvideos skickade från andra sidan jorden och av att det finns så många fina människor i världen. Tack! Vi lyckades efter mycket om och men få med alla till en klubb i närheten, och runt niohugget i morse låg jag i min säng igen, helt slut men nöjd och lycklig. Dagen har spenderats med pizzafrossa och film i soffan, och min plan var att min kväll skulle gå i samma tecken. Tills jag för en timme sedan fick höra den värsta nyheten av dem alla.

Det ska vara husfest här ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar